Transpersoonlijke psychologie

Enkele maanden geleden besloot ik om Stan Grof’s “LSD Psychotherapy” te gaan lezen, en zoals velen voor mij was ik hiervan diep onder de indruk. Toen ik het boek uit had, ben ik begonnen aan “Psychology of the Future”, dat ik op dit moment aan het vertalen ben (hopelijk begin 2010 klaar voor publicatie).

Hoewel al het materiaal op deze website (ditiseentrip.nl) Nederlandstalig is, of voorzien van Nederlandse ondertitels, is dat helaas niet het geval bij de volgende afspeellijst, die bestaat uit 27 video’s met een totale duur van vier en een half uur. Je hoort psycholoog en bewustzijnsonderzoeker Stan Grof voorlezen uit “The Transpersonal Vision”, en ziet beelden die ik gefilmd heb in de omgeving van Woerden.

Afspeellijst: Stanislav Grof – The Transpersonal Vision

Gerelateerde websites: www.stanislavgrof.com en www.holotropic.com

~ door ditiseentrip op 28 september, 2009.

5 Reacties to “Transpersoonlijke psychologie”

  1. Hoi, wat leuk om te lezen dat je in Stan Grof geïnteresseerd bent. En dank je voor je website en je bijdragen hier. Ik ben op zoek naar mensen in NL die ook wetenschappelijk bezig zijn met LSD psychotherapie, diepte psychologie en experientiële psychotherapie zoals Grof die omschrijf. Ken jij mensen in die richting. Ik zou graag met je in contact zijn hierover en ik heb nog een andere vraag. hartelijke groeten

  2. Hoi Lars, er zijn wel wat mensen in Nederland die bekend zijn met Stan Grof’s werk, bijvoorbeeld de personen achter Stichting OPEN, Lars Faber van De Gewijde Reis, Joop van der Hagen en Nanda de Jong van Proceswerk, en een aantal therapeuten en transpersoonlijke psychiaters, zoals Gradus van Florestein. Het boek LSD Psychotherapie is daarnaast vrij bekend onder Nederlandse psychonauten.

    Maar ik hoop dat deze bekendheid nog flink gaat toenemen de komende maanden. Het afgelopen jaar heb ik namelijk al mijn vrije tijd gestoken in het vertalen van Stan Grof’s “Psychology of the Future – lessons from modern consciousness research”. Als alles goed gaat, is dit boek vanaf begin juni beschikbaar voor het Nederlandse publiek. Ik hoop over exemplaren van het boek te beschikken vóór het benefietfestival van Stichting OPEN in Ruigoord, op 11 juni. Als je de kans hebt om naar dat festival te komen, kunnen we nader kennis maken en kan ik je in contact brengen met andere geïnteresseerden.

    Voor mijn vertaling, getiteld “De nieuwe psychologie – inzichten uit hedendaags bewustzijnsonderzoek”, heb ik regelmatig contact gehad met de auteur. Het boek zal vele illustraties hebben en achterin een aantal interessante bijlagen.

    Vriendelijke groet,
    Ivar Verploegh

  3. Het boek is binnen ik zit nu bijna op de helft, lekker in eigen taal lezen heerlijk!

  4. D.I.E.T, Graag gebruik ik tekst van deze website om te publiceren op eigen site. Daarom vraag ik toestemming b.v.d,…

Geef een reactie

 
