Reportage over paddoverbod

aaass1Op 1 december zond RTV Noord-Holland een reportage uit over het verbod op de paddo. De oprichter van Dit is een trip! werd dinsdag 25 november gefilmd terwijl hij een bakje Hawaïaanse paddo’s naar binnen werkt, wat vertelt over de geschiedenis van de heilige paddenstoel, en even later begint te trippen. Ook te zien zijn August de Loor van Adviesburo Drugs, een Amsterdamse smartshop-eigenaar, en iemand van de evangelische verslavingszorg De Hoop, die vóór het verbod op paddo’s was.

Je kunt het tien minuten durende nieuws item bekijken op de website van RTV Noord-Holland, al duurt het bufferen daar volgens veel mensen te lang. Je kunt de aflevering daarom beter bekijken op YouTube:

Paddoverbod vanaf 1 december

Je kunt het fragment ook bekijken op Google Video (met Engelse, Franse of Duitse ondertitels):

Mushrooms banned in the Netherlands

~ door ditiseentrip op 5 december, 2008.

2 Reacties to “Reportage over paddoverbod”

  1. Goedzo!

    Goed om te laten zien hoe een persoon er normaalgesproken uitziet als ie aan ’t trippen is.

  2. Misschien niet de juiste plaats om dit te zeggen, maar misschien ook weer wel: bedankt voor deze website. De objectieve informatie hier helpt enorm bij het verstandig gebruik van psychedelica, waardoor het een zeer leerzame ervaring is. De artikelen hier hebben mij en mijn vrienden zeer geholpen bij het gebruik van paddestoelen voor onze persoonlijke en spirituele ontwikkeling… Nog net voor het verbod.

    Wanneer ik mijn laatste trip (2e tot nu toe) verwerkt heb, zal ik toch een alternatief moeten vinden om (als ik mij er klaar voor voel) weer een nieuwe leerzame psychedelische reis te maken. Jammer dat dit zo moet. De volksgezondheid zou er een stuk beter op worden wanneer deze bijzondere paddestoelen overal gewoon legaal zouden zijn. Gods creaties ontkennen Klinkt niet als muziek in mijn oren.

Geef een reactie

 
